Followers


Wednesday, August 3, 2011

Takut isteri ketua bidadari syurga

Datang seorang pemuda berjumpa dgn ustaznya..

pemuda=ustaz, ke mana isteri akan pergi jika suaminya masuk syurga..si isteri itu taat,patuh dgn suami dan ikhlas mengerjakan ibadah.

ustaz= maka dia juga akan bersama-sama si suami masuk ke syurga.

pemuda=apa benarkah si isteri itu akan menjadi ketua bidadari syurga?

ustaz=benar..
                                                                                      sekadar hiasan            
lalu si pemuda itu mundar-mandir dalam keadaan yg risau sambil tangannya memegang tasbih beristighfar..bertanya si ustaz

ustaz=mengapa kamu pemuda? kamu org yg bagus...isteri kamu juga solehah..apa yg kamu bimbangkan?

pemuda= ya ustaz, saya memegang tasbih ini juga kerana saya takut akan isteri..adakah di dalam syurga
terdapat banyak lg bidadari?

ustaz=ya benar..

pemuda=maka dengan itu habislah saya krn isteri saya juga kuat cemburunya..

ustaz=jgn bimbang, apabila didalam syurga..sifat cemburu isterimu akan dihilangkan

pemuda= owh... saya x yakin dgn isteri saya..

p/s: 
dr seorang imam di seri kembangan...
selamat menyambut bulan Ramadhan Al Mubarak..

2 comments:

  1. x phm la maksud dia sbenarnye.. heee

    ReplyDelete
  2. mksudnye die takut isteri die yg garang dan slalu mengarah-arah die slame ni akan mengarah dan memerintah die skali lg di dlm syurga =)

    ReplyDelete